Wednesday, March 2, 2011

Khasiat Sarang Burung Walet

Antara khasiat sarang burung adalah seperti di bawah :
  1. Awet muda.
  2. Melancarkan peredaran darah.
  3. Melancarkan fungsi paru-paru.
  4. Melegakan batuk.
  5. Membersihkan darah.
  6. Membantu tumbesaran tubuh.
  7. Membantu pembentukan tulang.
  8. Pembentukan darah merah.
  9. Sebagai agen antioksida.
  10. Membantu proses penyembuhan Asma.
  11. Memutih dan melicinkan muka.
  12. Menghilangkan kedut-kedut muka.
  13. Membantu meningkatkan tahap IQ.
  14. Membantu memulihkan tenaga dan stamina badan.
  15. Kesihatan tenaga batin.
Melalui kajian dan ujian makmal sarang burung mengandungi nutrien dan garam mineral yang mudah diserap oleh tubuh badan manusia seperti di bawah:
  1. glikoprotein
  2. kalsium
  3. zat besi
  4. fosforus
  5. iodin
Sejak dari dahulu lagi, sarang burung adalah suatu pemakanan yang ekslusif untuk golongan Di Raja di negara China. Ia juga di anggap sebagai makanan berkhasiat untuk dan di makan oleh golongan orang yang berkemampuan kerana harga sarang burung ini adalah mahal mengikut grednya masing-masing.
Manfaat Sarang BurungPada ketika ini, pembuat produk-produk kecantikan antarabangsa juga telah menggunakan kebaikan yang ada dari sarang burung dan mengeluarkan produk masing-masing untuk tujuan meningkatkan kecantikan.
Dengan adanya juga beberapa bahan yang telah terbukti baik untuk kesihatan tubuh badan manusia, seperti marine collagen, kismis dan za’faran, ianya telah di adunkan bersama dengan sarang burung bagi memberikan kesan yang baik untuk tujuan kecantikan dan juga kesihatan yang optimum.
Rakyat negara jepun telah lama memakan produk berasaskan marine collagen bagi membantu pembetukan tulang dan juga bagi mendapatkan kulit yang bersih dan cantik. Antara kebaikan marine collagen adalah ianya tidak berbau dan tidak mempunyai rasa. Sehingga kini tiada lagi laporan tentang kesan tindak balas yang buruk dan marine collagen di anggap sebagai bahan yang selamat.


Read more: http://ilhamnurulresources.blogspot.com/#ixzz1FOSRjAKh

No comments:

Post a Comment